Wij zoeken nieuw talent voor ons traineeship informatiemanagement
Stel je voor. Je zit in een zelfrijdende auto en plots doemt er een groep mensen op in het licht van de koplampen. Kiest de auto voor een uitwijkmanoeuvre zodat zij gespaard worden? Of kiest de auto voor jouw veiligheid door rechte koers aan te houden?
Dit raakt Informatiemanagement. Spannend, actueel en vol onverwachte vraagstukken. Alle automatische processen om je heen zijn ooit in gang gezet door mensen zoals jij en ik. Van online aanvraagformulieren voor identiteitsbewijzen tot de opslag van medische dossiers in ziekenhuizen en de route van de robotstofzuiger in je woonkamer.
Als onze nieuwe Trainee/Junior Adviseur word jij intern opgeleid om overheidsorganisaties te ondersteunen bij hun informatiegerelateerde vraagstukken. Je werkt bij klanten door heel Nederland, op kantoor in Rijswijk of vanuit huis. Met flexibele werktijden en in een buitengewoon warm team dat je helpt te groeien binnen ons familiebedrijf.
Jij maakt kennis met de wereld van het informatiemanagement én je ontwikkelt jezelf tot Junior Adviseur, zodat je organisaties kunt begeleiden bij hun informatievraagstukken.
Dat doe je door:
een sterke basis te leggen. Hiervoor start je met onze interne opleiding Leergang Adviseur Recordmanagement (LARM): iedere week een dag theorie en vier dagen werken aan verschillende klantprojecten, gekoppeld aan een Senior Adviseur. Dit biedt jou een jaar lang de kans om alle aspecten van ons vakgebied te leren kennen;
mee te lopen met projecten en de medewerkers te ontmoeten van gemeenten, provincies, waterschappen en woningcorporaties;
te leren vergaderen, stukken schrijven, belangen analyseren en applicaties gebruiken en beheren;
stap voor stap zelf projecten te leiden. Denk aan:
het ontwikkelen en invoeren van een systeem waardoor buitenlandse studenten hun zaken met de universiteit digitaal af kunnen handelen;
het ontwerpen van een online formulier waardoor verhuisberichten automatisch verwerkt worden;
het begeleiden en trainen van medewerkers van een gemeente om te werken met een nieuw informatiesysteem waardoor efficiëntere dienstverlening naar de burger mogelijk wordt;
het structureren en ontsluiten van informatie zodat een burger vanuit huis kan inzien welke structurele aanpassingen er aan zijn of haar huis zijn gedaan bij een verbouwing door een eerdere bewoner.
Over VHIC
Sinds 1999 en inmiddels met ruim vijftig professionals stappen wij in het digitale informatielandschap van onze opdrachtgevers. We onderzoeken hoe het werkproces voor medewerkers efficiënter kan en hoe we de dienstverlening voor burgers kunnen verbeteren. Door begeleiding, advies en training zorgen we samen voor een toekomstbestendig, veilig en overzichtelijk informatiebeheer van onze klanten.
Dit neem je mee
Een hbo- of wo-diploma.
Het vermogen om snel verbanden te leggen tussen systemen en problemen en hierbij te kijken vanuit het oogpunt van de gebruiker.
De drijfveer om mensen en organisaties echt vooruit te willen helpen.
Interesse in programmeren, nieuwe technologieën en/of organisatieveranderingen.
Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en de bereidheid om door heel Nederland te reizen.
Wij bieden jou
Een solide basis, met kennis, ervaring en een vakdiploma, die voor de rest van je professionele loopbaan waardevol is. Je krijgt de mogelijkheid kennis te maken met alle facetten van het vakgebied Informatiemanagement en binnen ons bedrijf door te groeien naar functies als Senior Adviseur, Project Manager of Docent.
Daarnaast mag je rekenen op:
een brutomaandsalaris tussen de € 2.550 – € 2.850 tijdens je traineeperiode, dat snel kan stijgen door meetbare resultaten en persoonlijke groei (pay per performance);
een jaarcontract met zicht op een vast dienstverband;
een thuiswerkvergoeding en een budget om jouw thuiswerkplek comfortabel in te richten;
24 vakantiedagen;
het vakdiploma Leergang Adviseur Recordmanagement (LARM) en volop ontwikkelkansen door cursussen en trainingen te volgen binnen ons vakgebied;
een flexibele mobiliteitsregeling met reiskostenvergoeding, een NS-Business Card met aanvullende faciliteiten als de OV-fiets en Greenwheels en de mogelijkheid om gebruik te maken van onze (deel) leaseauto;
internet-, telefoon- en een dagvergoeding (als je op locatie werkt);
pensioenregeling en een tegemoetkoming in de premie van je zorgverzekering.
We leren je graag kennen!
Direct solliciteren? Of heb je nog vragen over deze uitdagende baan? Neem dan contact op met Sandra Walchenbach. Je kunt haar bereiken via pz@vhic.nl.
Houd er rekening mee dat een assessment onderdeel uitmaakt van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Solliciteren
.
Testimonial van Lisa
Lisa begon haar carriere bij VHIC in 2020. Zij begon als trainee. Ze deelt hier haar ervaringen met VHIC vanaf de sollicitatieperiode tot nu.
Ben je nieuwsgierig naar wat ze te vertellen heeft? Hier vind je haar verhaal.
Een week uit het leven van een trainee bij VHIC
In dit dagboek neemt Samuel van Bruchem je mee in een week uit zijn leven als trainee bij VHIC.
Heb je vragen over het trainee traject of wil je graag solliciteren? Neem dan contact op met Sandra Walchenbach. Zij vertelt je graag meer! Zij is bereikbaar via (088) 053 54 00 of via pz@vhic.nl.
Ben je benieuwd hoe Samuels week eruit ziet? Hier vind je zijn verhaal.
Een interview met Jurriaan Sloff
Tijdschrift OD sprak met onze collega Jurriaan Sloff over zijn ervaringen toen hij startte in het vak van informatie-professional. Klik hier voor het interview met Jurriaan.
Over VHIC
VHIC telt zo’n vijftig specialisten. Veelzijdige experts, verbonden door de missie om informatie in goede banen te helpen leiden. Niet zoals het gisteren kon of vandaag moet, maar zoals het morgen nodig zal blijken te zijn.